maanantai 10. maaliskuuta 2014

Eka neuvola

Tässä vaiheessa muistutan lukijoita siitä että tekstit ovat päiväkirja muodossa ja raskaus todettiin tuulimunaksi.

25.1

Eilen sain varattua ajan neuvollaan ensi perjantaiksi ja kieltämättä asia hieman vielä konkretisoitui ja neuvolatätikin oli innoissaan ja se vielä laski että olen kahdeksannella viikolla, tuntuu että ollaan jo kovin pitkällä vaikka justhan sain tietää olevani raskaana ja kuukauden sisään pääsemme jo np-ultraan jonne saame ajat ensi viikolla. Väsymys on ollut tällä viikolla järkyttävää oon menny päiväpäivältä aikaisemmin nukkumaan ja silti aamuisin väsyttää. Huippu oli kun menin jo 5 aikaa maaten ja 6 aikaa nukahin. Oon myös huomaanu että ehkä mun hajuaisti on taas herkistynyt koska joka wc-pöntön luona haistan pistävän vahvan pissan tai viemärin ja olen todennut ettei se ole oma pissani. Lisäksi mulla on ollut hammassärkyä ja netissä jopa sanotaan että se voi olla raskausoire tosin siitä en mene varmuuteen koska hampaitani saattaa vaivata jokin muukin. Eilen sitten kärsin koko päivän särystä koska mulla ei ollut lääkettä jota raskaanaollessa vois ottaa, tänään sitten hain Panadolia vaikka yritän ottaa sitäkin vain pakon edessä. Tällä viikolla on esiintynyt myös menkkamaisia yksittäisiä kipuja jotka ovat enemmänkin olleet nivusessa ja säteilleet jalkaan.



1.2

rv 8+2 eilisen neuvolan laskujen mukaisesti ja laskettu aika on 11.09.2014 :) laskettuna 28pv kierrolla. Elikkäs eilen käytiin neuvolassa ja ensijärkytyksekeni minulle sanottiin ettei minua vastaanoteta täällä koska olen edelleen muka edellisen kotipaikkakunnan asukas noh asia saatiin ratkaistuksi ja meidät vastaanotetiin ensin pissatestillä jossa kaikki hyvin. Sitten hysteerisen innostunut neuvola täti joka poikeuksellisesti korvasi meijät oman tt:n vapaita pääsi vauhtiin. Hän oli asiasta varmaan enemmän innostunut kuin me yhteensä mikä sinäänsä on ihan positiivista mutta tuo oli ehkä liikaa makuumme. Sitten alkoi se hirveä tenttaus kaikista asioista tai siltä se ainakin tuntui vaikka ihan positiivisessa mielessä siinä keskustelua käytiin ja kamalasti saatiin isälle että äidille esitelappusia ja lähetteet tutkimuksiin jne. Hemoglobiinikin oli hyvä 132 g/l (117-155) vaikka pistos sattuikin, verenpaineet otti mieheni koska puheeksi tuli hänen kuuluminen vpk:n niin terkka pisti sitten hänet ottamaan verenpaineeni joka oli omista normaaleistani hieman yläkanttiin mutta normaali silti 127/77. Painokin näytti neuvolan vaa'assa järkyttävi kaksi kiloa enemmän kuin oma vaakani. Kaikki perus seikat näyttivät olevan jopa täydellisen hyviä kunnes tt ilme romahti tiedosta etten ole koskaan sairastanut vesirokkoa joka on suuri riski jos se tulee raskausaikana noh minun onnekseni minut on rokotettu ajat sitten vesirokkoa vastaan tosin jäykkäkouristus täytyy uusia seuraavalla neuvolakerralla. Lopuksi vielä nolasin itseni tyhmällä kysymyksellä tarvitaanko raskauden aikana ehkäisyä, näki kyllä neuvolatädistäkin että ootsä noin tyhmä ehkäisyn tarkoitushan on estää raskaaksi tulo ja nyt sä oot raskaana no niinhän se on mutta luin netistä että raskaanakin voi tulla uudelleen raskaaksi vaikka se aika hullulta kuullostaakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti